• ستون مجازی لگراند فرانسه

ستون مجازی لگراند فرانسه

آخرین به روزرسانی 1402/12/23

ستون و نیم ستون مجازی لگراند فرانسه و راه حل های محیط کار

يکی از زيباترين و جديدترين تجهيزاتی كه از محصولات كمپانی لگراند فرانسه ، برای توزيع ساخت يافته با قابليت ايجاد امكان دسترسی (connection) ، از روی كف تا سطح استاندارد ميز های كار معرفی شده است.

ستون مجازی لگراند فرانسه برای بیشترین دسترسی به پریز و سوکت های مختلف ،همراه با ظاهری زيبا ، مدرن و مناسب برای فضاهای داخلی دفاتر ، سالن های اداری و open space offices که هارمونی کامل تجهیزات شبکه لگراند با دکور ساختمان در آنها اهمیت ویژه دارند.

• مینی ستون مجازی لگراند فرانسه

ارتفاع 68cm ، قابل نصب روی کف اصلی و کف کاذب

 

 

• ستون مجازی ثابت بلند لگراند فرانسه

ارتفاع قابل تنظیم از 3.9 الی 5 متر تا سقف اصلی ، مناسب برای انتقال کابل از سقف کاذب

 

 

• ستون مجازی متحرک لگراند فرانسه

ارتفاع 2 متر ، قابلیت تحرک تا شعاع 1.5 متر ، با پایه ستاره ای

انواع ستون مجازی لگراند فرانسه
انواع ستون مجازی لگراند فرانسه

• مینی ستون مجازی لگراند فرانسه

ارتفاع 68cm ، قابل نصب روی کف اصلی و کف کاذب

 

• ستون مجازی ثابت بلند لگراند فرانسه

ارتفاع قابل تنظیم از 3.9 الی 5 متر تا سقف اصلی ، مناسب برای انتقال کابل از سقف کاذب

 

• ستون مجازی متحرک لگراند فرانسه

ارتفاع 2 متر ، قابلیت تحرک تا شعاع 1.5 متر ، با پایه ستاره

ویژگی ها و مزایای ستون بلند و مينی ستون مجازی لگراند فرانسه

مینی ستون لگراند

1.Separation رسانه ها :

بدنه هسته مركزی برای همه ستون ها با شمش آلومينيومی چهار پره همراه با طراحی خاص برای ايجاد استقامت استوانه ای و ساخت 4 كانال مستقل (با امكان جداسازی رسانه ها شامل کابل شبکه ، تلفن ، برق و… در هر طرف هسته ستون)

2.محافظت از رسانه ها :

Finishing RAL9010 دارای 4 عدد کاور پوششی سفيد، از جنس پی وی سی مخصوص ، برای پوشش 4 طرف ستون به همراه درپوش زيبا در بالای نيم ستون، اين پوشش ها غير قابل اشتغال بوده و حفاظت اتصالات و كابل ها را، در برابر ضربات و حرارت تامين می كند.

3.ظرفیت بالا :

انواع كادر و پايه های مخصوص موزاييک كه برای نصب پريز ها و محافظت مكانيزم های روی ستون به كار رفته و در ظرفیت های 4 ماژول (L: 215mm ) 8 ماژول (L: 325mm )  و 12 ماژول (L: 415mm) تولید می گردند.  (برای اطلاع بيشتر در مورد مكانيزم موزائيك، لطفاً شرح مربوطه، در همين پيوست را، مطالعه بفرمائيد.)

4.دسترسی آسان به پریز ها :

امكان ايجاد ارتباط ، در هر 4 طرف ستون (در 4 وجه ستون، هم زمان، امكان جای دادن كادر و پايه‌ ی مخصوص مكانيزم، ذكر شده در بالا، وجود دارد.) حتی با امکان تکرار و تجمع کادر و پایه ها در طول بدنه عمودی ستون

جزئیات نصب کادر و پایه های ستون بلند و مینی ستون مجازی لگراند فرانسه

wifi on column

مینی ستون مجازی لگراند فرانسه

Legrand Mini Column Cat No. 307 42

دارای پایه ثابت

ارتفاع 68cm متناسب با ارتفاع میز های اداری

مناسب برای اتاق کنفرانس ، میز جلسات و فضاهای اداری که میز کاربران از دیوار فاصله دارد

با استفاده از مينی ستون مجازی لگراند، توزيع عمودی مديا، از روی كف تا ارتفاع 68 سانتی متر، طبق جديدترين استانداردهای Structured Cabling، امكان پذير ميشود.

با اين خصوصيات كه در هر 4 وجه ستون و در هر ارتفاعی از نيم ستون لگراند و برای هر مديا، ميتوان ،پريز يا سوکت دلخواه در نظر گرفت در حاليكه در هر سمت، داخل ستون، جداسازی کابل ها ( مديا ) نيز، انجام خواهد شد .

به عنوان مثال ، در هر 4 طرف ستون لگراند، امكان پيش بينی يك مكانيزم ديتای شبكه CAT6، در كنار يك مكانيزم برق وجود دارد. در حاليكه، داخل نيم ستون، در هر وجه، كابل برق از كابل ديتای شبكه، جداسازی، شده است.

Legrand Mini Column Installation

نصب مینی ستون مجازی لگراند

 نصب مینی ستون

1. نصب ستون مجازی روی زمین  ( کف اصلی )

 

نصب مینی ستون مجازی لگراند روی کف اصلی شامل دو مرحله اتصال Floor duct به مینی ستون و اتصال Floor duct به ترانکینگ بوسیله قطعات Change of plane و Junction to floor می باشد :

 

          الف . نصب اتصال Floor duct به پایه مینی ستون مجازی لگراند

نصب Floor duct به ستون مجازی نیازمند قطعه جدیدی نیست و با قطعات موجود در بسنه بندی ستون مجازی اتصال به راحتی طبق مراحل زیر انجام خواهد شد .

 

نصب ستون لگراند روی کف نصب ستون لگراند روی پایه
1. قرار گیری پایه و پیچ کردن آن به سطح 2. قرار گیری هسته ستون و پیچ کردن آن به پایه

 

ارت کردن ستون لگراند نصب درپوش و اتصال به ترانک کف لگراند
3. برقراری اتصال زمین و قرار دادن کاور های بدنه 4. قرارگیری مسدود کننده مینی ستون و پوشش های پایه ، در صورت انتقال کابل ها از طریق ترانکینگ روکار کف پوشش پایه از محل نقطه چین برش خورده و با قطعه مخصوص به ترانکینگ کف متصل می شود .

          ب . نصب اتصال Floor duct  به ترانکینگ  دیواری

نصب Floor duct به ترانکینگ دیواری با قطعات Junction to floor با کد فنی  Legrand Cat. No 10690 و Change of plane که متناسب با سایز درب ترانکینگ با کد های فنی  Legrand Cat. No 10770/1/2/3/4 در کاتالوگ لگراند معرفی شده اند ، صورت می گیرد.

اتصالات ترانکینگ روکار کف به ترانکینگ دیواریبرای پیشگیری از هر گونه آسیب فیزیکی به روکش کابل شبکه و ایجاد شکستگی  (sharp corner) روی آن ضروری است مطابق تصویر زیر از قطعه پشتیبان که به صورت مشبک کابل های شبکه را مدیریت و ایمن می نماید استفاده گردد ، به طوری که معمولاً نیز با حضور کابل برق و کابل تلفن در کنار کابل شبکه ملاحظات جدی Separation با همین قطعه براورده می گردد .

برای اجرای  Change of plane روی ترانکینگ هایی که درب 85 دارند Legrand Cat. No 10772 احتیاج  خواهد بود اما برای ترانکینگ هایی که درب آن ها 65mm هستند  Legrand Cat. No 10773 پیش بینی شده است .  

طی مراحل نصب Junction to floor برای اتصال Floor duct به ترانکینگ این قطعه با کد  Legrand Cat. No 10690 برای کلیه ترانکینگ ها یکسان و مشترک می باشد.

اتصال Change of plane به Junction to floor

با نصب کامل این تجهیزات پیاده سازی پروژه در این بخش یک نتیجه پایدار و کارایی بسیار بالا برای زمان های طولانی خواهد داشت .

.

2. نصب ستون مجازی لگراند بر روی Soluflex (کف کاذب لگراند)

انواع کابل از زیر کف کاذب به داخل ستون مجازی هدایت شده و با نصب کادر و پایه مخصوص رسانه ها را در دسترس مخاطب قرار می دهد.

نمای تمام شده نصب مینی ستون مجازی لگراند بر روی کف کاذب Soluflex

ستون مجازی ثابت و بلند لگراند فرانسه

Open space supplied through the ceiling

دسترسی به رسانه ها از سقف کاذب در محیط های اداری

ستون های بلند لگراند می توانند با توزیع انرژی (برق ups و شهری ) و دیتا از سقف کاذب، چندین ایستگاه کاری را در دفاتر اداری بزرگ مانند دفاتر اداری فضای باز (open space offices ) تغذیه کنند.

ستون های ثابت بلند لگراند فرانسه یک نصب و پیاده سازی حقیقتاً منعطف‌ در کنار توسعه آسان بستر زیرساخت را تضمین می نماید بویژه هنگامی که نیاز به پریز های بیشتر و یا استفاده از رسانه های دیگر (کابل فیبر نوری ، ویدئو ، شبکه و…) در آینده به سادگی با اضافه کردن و نصب کادر و پایه ی جدید امکان پذیر می گردد .

Fibre To The Office: Example of digital infrastructure

نمونه ی پیکربندی توزیع فیبر نوری در سقف کاذب یا کف کاذب

نمونه استفاده از ستون مجازی بلند

در تصویر بالا محیط اداری باز مجهز به رک توزیع در همان طبقه خود می باشد که می تواند نزدیک به سقف یا در ارتفاع مناسب نصب شود ، بدین ترتیب سیگنال های فیبر نوری لگراند توسط Legrand Cat No. 33276 از این رک به عنوان نقطه توزیع منطقه ای به سیگنال مسی تبدیل می شوند .

در داخل این Rack تجهیزات Active مجهز به پنج خروجی RJ45 10GB  و نیز چهار پورت +POE/POE با کد فنی Legrand Cat No. 32717 که حداکثر 120W  توان را توزیع می نماید .

Legrand High Fixed Column Cat No. 307 07

دارای پایه ثابت

ارتفاع قابل تنظیم از 3.9m تا 5m

امکان اتصال بین زمین و سقف

مناسب برای فضاهای که نیاز به انتقال کابل ها از سقف کاذب به کاربران است

Legrand Fixed Column Installation

نصب ستون مجازی بلند ثابت لگراندنصب ستون بلند

انتقال رسانه ها در ستون های مجاری بلند لگراند علاوه بر دو روش کف کاذب و ترانکینگ روکار کف ، از طریق سقف کاذب نیر امکان پذیر می باشد .

نصب پایه ستون تنظیم هسته ستون لگراند
1. قرار گیری پایه و پیچ کردن آن به سطح 2. قرار گیری پایه تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع روی هسته ستون
نصب ستون روی پایه ارت کردن ستون
3. قرار گیری ستون روی پایه و تنظیم پایه ی تلسکوپی به ارتفاع سقف یا سقف کاذب 4. پیچ کردن ستون به سقف و برقراری اتصال به زمین
نصب ستون بلند لگراند
5. قرارگیری پوشش های پایه و ستون ، در صورت انتقال کابل ها از طریق ترانکینگ روکار کف پوشش پایه از محل نقطه چین برش خورده و با قطعه مخصوص به ترانکینگ کف متصل می شود .

ستون مجازی متحرک (Mobile) لگراند فرانسه

Legrand Movable (mobile) Column Cat No. 307 00

دارای پایه متحرک

پایه به وزن 12Kg برای حفظ تعادل و جلوگیری از سقوط ستون

ارتفاع   2m

قابلیت تحرک تا شعاع 1.5m

مناسب برای فضاهای اداری که جای کاربران متغیر است

Legrand Movable (mobile) Column Installation

نصب ستون مجازی متحرک ( موبایل ) لگراند

انتقال رسانه ها با ستون مجازی متحرک لگراند از سقف کاذب می باشد و به دلیل متحرک بودن پایه روش انتقال از ترانکینگ کف و کف کاذب در این مدل کاربرد نخواهد داشت.

نصب پایه ستون متحرک لگراند نصب لوله منعطف در سقف
1. اتصال قطعات پایه و قرار گیری و پیچ کردن هسته ستون روی آن 2. قرار گرفتن لوله های حاوی کابل ها از سقف کاذب ردون حلقه مخصوص
ارت ستون لگراند
3. قرار گیری قطعه مخصوص دریافت لوله روی هسته ستون و انتقال کابل ها 4. برقراری اتصال به زمین و قرار گیری پوشش بدنه
5. قرارگیری پوشش های انتهای ستون برای محافظت لوله ها و زیبایی بیشتر .

ظرفیت انواع ستون مجازی لگراند فرانسه

Network and power cable volume

محاسبه حجم کابل های شبکه لگراند

محاسبه حجم کابل شبکه لگراند در ترانکینگ لگراندمحاسبه حجم کابل برق

تخمین حجم کابل برق در ترانکینگ

Legrand Column Capacity

برای آگاهی از ظرفیت تعداد کابل عبوری در هر یک از ستون های مجازی لگراند می بایست عدد ظرفیت هر ستون به حجم کابل مورد نظر تقسیم شود ، به این ترتیب تعداد کابل قابل توزیع معین می گردد .

ظرفیت کابل ستون مجازی

ستون و نیم ستون مجازی لگراند فرانسه و راه حل های محیط کار

يکی از زيباترين و جديدترين تجهيزاتی كه از محصولات كمپانی لگراند فرانسه ، برای توزيع ساخت يافته با قابليت ايجاد امكان دسترسی (connection) ، از روی كف تا سطح استاندارد ميز های كار معرفی شده است.

ستون مجازی لگراند فرانسه برای بیشترین دسترسی به پریز و سوکت های مختلف ،همراه با ظاهری زيبا ، مدرن و مناسب برای فضاهای داخلی دفاتر ، سالن های اداری و open space offices که هارمونی کامل تجهیزات شبکه لگراند با دکور ساختمان در آنها اهمیت ویژه دارند.

ویژگی ها و مزایای ستون مجازی لگراند فرانسه

1.Separation رسانه ها :

بدنه هسته مركزی برای همه ستون ها با شمش آلومينيومی چهار پره همراه با طراحی خاص برای ايجاد استقامت استوانه ای و ساخت 4 كانال مستقل (با امكان جداسازی رسانه ها شامل کابل شبکه ، تلفن ، برق و… در هر طرف هسته ستون)

2.محافظت از رسانه ها :

Finishing RAL9010 دارای 4 عدد کاور پوششی سفيد، از جنس پی وی سی مخصوص ، برای پوشش 4 طرف ستون به همراه درپوش زيبا در بالای نيم ستون، اين پوشش ها غير قابل اشتغال بوده و حفاظت اتصالات و كابل ها را، در برابر ضربات و حرارت تامين می كند.

3.ظرفیت بالا :

انواع كادر و پايه های مخصوص موزاييک كه برای نصب پريز ها و محافظت مكانيزم های روی ستون به كار رفته و در ظرفیت های 4 ماژول (L: 215mm ) 8 ماژول (L: 325mm )  و 12 ماژول (L: 415mm) تولید می گردند.  (برای اطلاع بيشتر در مورد مكانيزم موزائيك، لطفاً شرح مربوطه، در همين پيوست را، مطالعه بفرمائيد.)

4.دسترسی آسان به پریز ها :

امكان ايجاد ارتباط ، در هر 4 طرف ستون (در 4 وجه ستون، هم زمان، امكان جای دادن كادر و پايه‌ ی مخصوص مكانيزم، ذكر شده در بالا، وجود دارد.) حتی با امکان تکرار و تجمع کادر و پایه ها در طول بدنه عمودی ستون

ظرفیت انتخاب ستون مجازی لگراند فرانسه بر حسب حجم کابل برق و شبکه

الف . محاسبه حجم کابل

1. جدول محاسبه حجم کابل برق

تخمین حجم کابل برق در ترانکینگ

1. جدول محاسبه حجم کابل شبکه

محاسبه حجم کابل شبکه لگراند در ترانکینگ لگراند

ب . ظرفیت ستون مجازی

جدول انتخاب ظرفیت ستون مجازی لگراند

برای آگاهی از ظرفیت تعداد کابل عبوری در هر یک از ستون های مجازی لگراند می بایست عدد ظرفیت هر ستون به حجم کابل مورد نظر تقسیم شود ، به این ترتیب تعداد کابل قابل توزیع معین می گردد .

ظرفیت کابل ستون مجازی

اتصالات پیشرفته تر ترانکینگ های لگراند

برای ایجاد کیفیت و تضمین دوام پروژه

تحمل وزن 3 تن بر متر مربع

صفحات عایق صدا و آکوستیک از جنس ورقه های فولادی گالوانیزه ، قابل بازیافت و مقاوم در برابر آتش سوزی

ظاهری زیبا و مدرن ، امکان ارتباط با ترانکینگ های روکار کف

قابل تجهیز با انواع کلید و پریز های mosaic programme

برای اتصال به ستون های مجازی ها

قابل اتصال به جعبه پریز های روکار لگراند – انتقال کفی کابل