• ستون مجازی بلند ثابت لگراند فرانسه

ستون مجازی بلند ثابت لگراند فرانسه

آخرین به روزرسانی 1402/12/16

دسترسی به رسانه ها از سقف کاذب در محیط های اداری

ستون های بلند لگراند می توانند با توزیع انرژی (برق ups و شهری ) و دیتا از سقف کاذب، چندین ایستگاه کاری را در دفاتر اداری بزرگ مانند دفاتر اداری فضای باز (open space offices ) تغذیه کنند.

Legrand High Fixed Column Cat No. 307 07

  • دارای پایه ثابت
  • ارتفاع قابل تنظیم از 3.9m تا 5m
  • امکان اتصال بین زمین و سقف
  • مناسب برای فضاهای که نیاز به انتقال کابل ها از سقف کاذب به کاربران است

با استفاده از ستون مجازی بلند لگراند، توزيع عمودی مديا، از روی كف تا سقف، طبق جديدترين استانداردهای Structured Cabling، امكان پذير ميشود.

با اين خصوصيات كه در هر 4 وجه ستون و در هر ارتفاعی از ستون لگراند و برای هر مديا، ميتوان ،پريز يا سوکت دلخواه در نظر گرفت در حاليكه در هر سمت، داخل ستون، جداسازی کابل ها ( مديا ) نيز، انجام خواهد شد .

به عنوان مثال ، در هر 4 طرف ستون لگراند، امكان پيش بينی يك مكانيزم ديتای شبكه CAT6، در كنار يك مكانيزم برق وجود دارد. در حاليكه، داخل نيم ستون، در هر وجه، كابل برق از كابل ديتای شبكه، جداسازی، شده است.

Legrand Cat No. 30707

راهنمای تهه براورد ستون مجازی بلند ثابت لگراند فرانسه

دریافت رسانه ها در ستون مجازی بلند ثابت لگراند از سقف کاذب صورت می گیرد . پس از براورد تعداد مورد نیاز ستون و جانمایی دقیق محل نصب آن ها مراحل زیر برای براورد هر ستون الزامی می باشد.

پیشنهاد می گردد پس از مطالعه هر مرحله کد های فنی مورد نیاز خود را یادداشت و پس از تکمیل نهایی براورد ، به دفتر آدسا ارسال نمایید .

1.انتخاب ظرفیت مورد نیاز کادر و پایه 

اولین قدم در براورد ستون مجازی ، انتخاب نوع ظرفیت و تعداد مورد نیاز کارد و پایه و محل قرار گیری آن ها روی ستون مجازی است . کادر و پایه های مخصوص ستون مجازی لگراند در سه ظرفیت 8،4 و 12 ماژول تولید می گردند و در هر چهار طرف ستون امکان نصب آن ها وجود دارد .انتخاب کادر و پایه هم می تواند به طور اختصاصی برای یک نوع مکانیزم در هر طرف ستون باشد و هم امکان نصب ترکیب متفاوتی از مکانیزم ها در یک کادر و پایه وجود دارد و هر دو روش آزادی عمل بسیار بالایی در اختیار کاربر قرار می دهند .

Legrand Cat No. 31065    4 Modules Support  (L : 215mm)
Legrand Cat No. 31066    8 Modules Support  (L : 325mm)
Legrand Cat No. 31067   12 Modules Support (L : 415mm)

legrand column supports2. ww
pluss

2.انتخاب مکانیزم متناسب با ظرفیت کادر و پایه های انتخاب شده  :

انواع عملکرد ها در خوانواده موزاییک پروگرام ، دست شما را برای ایجاد سازگار ترین شرایط کاربری در پروژه , باز گذاشته است . مثلاً برای یک کاربری ساده , پریز برق!  لااقل 5 انتخاب در خانواده موزاییک پروگرام وجود دارد . هر کدامشان به ظاهر فقط پریز برق هستند اما مشخصه فنی ، میزان تحمل دما ، نوع اتصال پیچی یا اتوماتیک سیم های برق به مکانیزم ، form factor یا شکل دو شاخه و سه شاخه های سازگار با آنها همگی جزء موضوعاتی هستند که گزینه های شما را برای انتخاب ایده آل به سمت تطبیق پذیری کامل با شرایط پروژه تان به پیش می برند .
برای مشاهده انواع مکانیزم قابل نصب در کادر و پایه مخصوص ستون مجازی لگراند به صفحه انواع مکانیزم موزاييک پروگرام مراجعه فرمایید .

انواع مکانیزم موزاییک پروگرام لگراند فرانسه

3. انتخاب اتصالات floor duct به ترانکینگ دیواری :

چون همیشه در روش های روکار ، مبدا شروع مسیر پیمایش کابل ها از سمت یک ترانکینگ دیواری بوده است ، لگراند فرانسه با تولید قطعه Legrand Cat No. 10690  محافظت و ایمنی از کابل هایی که به سمت پریز ها منتهی می شوند را هنرمندانه سر و سامان داده و یک نصب کامل را برای دوام در یک مدت طولانی به بازار جهانی ارائه کرده است .بنابراین نصب ناقص Floor duct ها باعث نمایان شدن انواع کابل و در معرض برخورد های فیزیکال و خطاهای انسانی نا خواسته قرار می گیرند . که در بلند مدت ، آسیب های زیادی به کابل ها وارد خواهد شد. از سویی دیگر با عدم نصب اتصالات Floor duct به ترانکینگ دیواری و رها بودن کابل ها از نقطه انشعاب و بدون Separation (عدم تفکیک پذیری القایی) مخاطرات جدی ایمنی برای کابل های برق و ناپایداری ارتباط برای کابل های شبکه و نابسامانی بسیار نامطلوبی برای دکوراسیون و ظاهر برازنده نازک کاری پلان ایجاد می نماید.

Legrand Cat. No 10690      Junction to floor duct for trunking
Legrand Cat. No 10770      Junction for change of plane- for Cover with 40mm
Legrand Cat. No 10771/3   Junction for change of plane- for Cover with 65mm
Legrand Cat. No 10772      Junction for change of plane- for Cover with 85mm
Legrand Cat. No 10774      Junction for change of plane- for Cover with 130mm

4. انتخاب  floor duct یا ترانکینگ روکار کف 

برای  انتقال کابل به جعبه پریز کف روکار لگراند از ترانکینگ دیواری ، می بایست ترانکینگ روکار کف لگراند (Floor duct) متناسب با حجم کابل عبوری انتخاب گردد :.

floor duct سایز (12 * 50)  Legrand Cat. No 300 92
floor duct سایز (18 * 75)  Legrand Cat. No 300 93
floor duct سایز (20 * 92)  Legrand Cat. No 328 00

راهنمای نصب ستون مجازی بلند ثابت لگراند

1. قرار گیری پایه و پیچ کردن آن به سطح

2. قرار گیری پایه تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع روی هسته ستون

3. قرار گیری ستون روی پایه و تنظیم پایه ی تلسکوپی به ارتفاع سقف یا سقف کاذب

4. پیچ کردن ستون به سقف و برقراری اتصال به زمین

5. نصب کادر و پایه و پریز ها

6. قرارگیری پوشش های پایه و ستون

در صورتی که در پروژه کابل ها از ترانکینگ دیواری و بوسیله floor duct به ستون مجازی منتقل شوند ، فرایند نصب به صورت زیر ادامه خواهد داشت .

نصب اتصال Floor duct  به ترانکینگ  دیواری

نصب Floor duct به ترانکینگ دیواری با قطعات Junction to floor با کد فنی  Legrand Cat. No 10690 و Change of plane که متناسب با سایز درب ترانکینگ با کد های فنی  Legrand Cat. No 10770/1/2/3/4 در کاتالوگ لگراند معرفی شده اند ، صورت می گیرد.

برای پیشگیری از هر گونه آسیب فیزیکی به روکش کابل شبکه و ایجاد شکستگی  (sharp corner) روی آن ضروری است مطابق تصویر زیر از قطعه پشتیبان که به صورت مشبک کابل های شبکه را مدیریت و ایمن می نماید استفاده گردد ، به طوری که معمولاً نیز با حضور کابل برق و کابل تلفن در کنار کابل شبکه ملاحظات جدی Separation با همین قطعه براورده می گردد .

برای اجرای  Change of plane روی ترانکینگ هایی که درب 85 دارند Legrand Cat. No 10772 احتیاج  خواهد بود اما برای ترانکینگ هایی که درب آن ها 65mm هستند  Legrand Cat. No 10773 پیش بینی شده است .

طی مراحل نصب Junction to floor برای اتصال Floor duct به ترانکینگ این قطعه با کد  Legrand Cat. No 10690 برای کلیه ترانکینگ ها یکسان و مشترک می باشد.

نمونه ی پیکربندی توزیع فیبر نوری در سقف کاذب یا کف کاذب

Fibre To The Office: Example of digital infrastructure

ستون های ثابت بلند لگراند فرانسه یک نصب و پیاده سازی حقیقتاً منعطف‌ در کنار توسعه آسان بستر زیرساخت را تضمین می نماید بویژه هنگامی که نیاز به پریز های بیشتر و یا استفاده از رسانه های دیگر (کابل فیبر نوری ، ویدئو ، شبکه و…) در آینده به سادگی با اضافه کردن و نصب کادر و پایه ی جدید امکان پذیر می گردد .