سامانه مدیریت کابل لگراند فرانسه

سیستم مدیریت کابل لگراند فرانسه

داکت و ترانکینگ بخش مهمی از سامانه مدیریت کابل لگراند

       امروزه شاهد دگرگونی چشمگیری در سیستم های الکتریکی نصب شده در ساختمان ها می باشیم. شاید اگر در یک دهه گذشته در ساختمانی صحبت از داکت و ترانکینگ های مودولار می کردیم.  و یا اگر از سیستم های یکپارچه توزیع دیتا و انرژی و یا زیرساخت شبکه های دیتا برای کامپیوتر ها و سایر ادوات پردازشی صحبت می کردیم، با تعجب شنونده روبرو می شدیم. اما امروزه این سیستم ها یکی از ارکان اصلی ساختمان هاست.

 

          به جرات می توان گفت اگر فکری برای این سیستم ها نکنیم به درد سر خواهیم افتاد. در پلان ساخت و سازهای جدید ،‌ مهندسان برق و کامپیوتر با مشارکت یکدیگر طراحی ایی نجات بخشی صورت میدهند. این طراحی یک فرآیند چند مرحله ایی است . یکی از مراحل  آن بر اساس تنوع حیرت انگیز داکت های DLP  لگراند ، ترانکینگ های مخصوص لوله ( سیالات ) و یا ترانکینگ های 3D لگراند فرانسه می باشد.

       

 

        این نوع طراحی بستری مناسب برای عبور و مرور آسان و مقیاس پذیر انواع رسانه ها و  کابل های مورد نیاز در ساختمان ها فراهم می کنند. اما با توجه به تفاوت عمر ساختمان ها و شبکه های کامپیوتری اختلاف سلیقه هایی وجود دارد.  که با استفاده از راه حل های یکپارجه  و محصولات با دوام  این اختلافات با بررسی پیشنهادات ارائه شده در کاتالوگ های لگراند فرانسه  حل شده است.

 

         همان طور که می دانید عمر مفید یک شبکه کامپیوتری بین ۱۵ تا ۲۰ سال است.  پس از این مدت مدیران IT مجبور به تعویض سیستم کابل کشی می شوند. البته شایان ذکر است که عمر سیستم کابل کشی خیلی بیشتر از این هاست. اما با توجه به روند رو به رشد سرعت شبکه ها، پس از حدود ده سال سیستم های کابل کشی استفاده شده برای سرعت های فوق ضعیف بوده و به ناچار باید این کابل ها را عوض کرد.

 

برای درک بهتر این مساله می توان جاده های 50 سال پیش را با خودروهای اسپرت فعلی مقایسه کرد!.

 

 آیا شما قادر به رانندگی سریع و بدون دردسر و بدون لطمه زدن به خودرو با یک فراری 2021 در جاده قدیمی 50 سال پیش که حتی روکش آسفالت درستی ندارد هستید؟

 

 

          برای ساختمان های قدیمی هم باید فکری کرد. ساختمان هایی که ساخته شده بودند و به واسطه پیشرفت تکنولوژی و تغییر کاربری ساختمان احتیاجات جدیدی دارند. یک بخش از آنها نیاز به  داکت و پریز و ترانکینگ لگراند فرانسه برای کابل کشی جدید و پیاده سازی شبکه های انرژی و دیتا ( کامپیوتری ) دارند.

 

از طرف دیگر تغییرات سازمانی و جابجایی های کارمندان در سازمان های فعلی مشکلی دیگر است. تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط هر 18 ماه یک بار محل میز کارمندان عوض می شود. عوض شدن جای میز مستلزم عوض شدن محل پریز شبکه و برق می باشد.

همه این ها باعث شد تا نیاز به ترانک های (داکت ها) فلزی و پی وی سی احساس شود. البته از ترانک های فلزی به علت قیمت بالاتر و نصب پیچیده و سخت و ارت نشدن استقبال چندانی نشد.  و بیشترین سهم بازار متعلق به ترانک های لگراند  پی وی سی یا پلاستیکی است.

در حال حاضر این محصول در سایزها و اشکال مختلف توسط کارخانه های لگراند فرانسه و با کیفیت های متفاوت در دسترس هستند. اما هستند پروژه هایی که به امنیت ، پایداری و عمر بالای تجهيزات شبکه سازمان خویش فکر می کنند. پیام کاتالوگ های لگراند فرانسه برای آنان نوعی از ترانکینگ ها می باشد که علاوه بر استحکام عالی، توانایی حفاظت از رسانه ها در مقابل گرد و غبار محیط ، ملاحظات قوانین خم ، رعایت الزامات separation ، ضربات فیزیکی ، ملاحظات EMC  و … را داشته باشند.

 

 

داکت و ترانکینگ لگراند ، سامان  Finishing معماری ( نازک کاری) و دکوراسیون ساختمان 

     

        در سیستم سنتی داکت کشی تنها خود داکت و درب آن در دسترس بود. کما اینکه ، هم اکنون نیز بسیاری از تولید کنندگان این محصولات ، تنها خود بدنه و درب را در سایزهای متفاوت تولید می کنند. نصاب برای نصب این نوع داکت ها در مواردی که مسیر به گوشه های دیوار می رسد مجبور خواهد بود که با ذوق و سلیقه خود وارد عمل شود. و در بهترین حالت با ایجاد برش های 45 درجه در بدنه امکان اتصال دو سر بدنه داکت را فراهم کند.

 

         اما امروزه در سیستم های ترانکینگ پیشرفته ای که توسط کارخانه های معتبر بین المللی تولید می شود قطعات خاصی برای این موارد طراحی و ساخته شده که نتیجه کار را بسیار زیباتر و استحکام سیستم و همچنین محافظت از رسانه های داخل را بالا می برد.

مبحث دیگری در مورد سیستم های ترانکینگ مورد نظر مهندسان و بالاخص معماران و طراحان دکوراسیون داخلی بناها مطرح است. آن شکل ظاهری و رند بودن لبه بدنه ترانکینگ ها و قابلیت انعطاف پذیری درب نرم آنهاست. این دو ویژگی پتانسیل با ارزشی برای عبور از نقاط سه کنج دیوار (‌گوشه داخلی )‌ و نبش دیوار (‌گوشه خارجی ) در مسیر عبور رسانه ها می باشد. موضوعی که سالهاست فناوری آن انحصارا در اختیار گروه لگراند فرانسه در شهر Limoges فرانسه می باشد. بطوریکه مزیت بزرگ امکان امتداد درب وفتی به کنج یا نبش گوشه ها در مسیر می رسند، باعث ملایم شدن زاویه خم  و دور گرفتن گوشه ها می گردد.

 

این مزیت بزرگ بهترین پشتیبانی از قوانین خم را در برابر محدودیت های کابل های شبکه و کابل های فیبر نوری ارایه کرده است. چون سایر تولید کنندگان ترانکینگ  متفرقه دسترسی به این ویژگی را ندارند، درب ها که به گوشه می رسند می بایست قطع شوند. و پس از نصب کلیپسی گوشه ها روی کنح یا نبش دیوار ،‌ دوباره نصب درب از بعد از گوشه ها شروع می شود.

 

در واقغ خلاقیت ها در تولید ترانکینگ لگراند فرانسه پاسخی است به نیاز به نصب روی انواع و اقسام دیوارها و سقف ها با طراحی های مدرن امروزیست. در این مورد واقعا گروه لگراند فرانسه  با بهره گیری از هنر و سلیقه طراحان و با توجه به معیارهای فنی مورد نیاز محصولاتی زیبا که تمامی نیازهای مورد نیاز برای سیستم های سیم کشی الکتریکی و دیتا و انرژی و Voice را برآورده می سازد، تولید کرده اند.

از جمله این ترانکینگ ها می توان از ترانک های DLP ، DLplus ، 3D DLP و مینی ترانکینگ  که قابلیت نصب پریز در داخل یا خارج آنهاست و ترانک هایی که مخصوص لوله های منتقل کننده سیالات Legrand Fluid Trunking  هستند نام برد. مزیت ترانک هایی که قابلیت نصب پریز در داخل خود را دارند این است که قابلیت جابجایی پریزهایی برق و شبکه را بدون هیچ مشکلی فراهم می کنند. علاوه بر این مزیت، عمر بیشتر تجهیزات در این نوع ترانکینگ های لگراند در فرانسه است.